Роман Артем'єв - Хроніки аскета. вторгнення

Хроніки аскета. вторгнення

частина I

проба сил

Мої батьки померли, друзі переженилися і народили дітей, сам я залишився самотнім - не знаю вже, з якої причини. В якомусь сенсі мене можна назвати «людиною-невидимкою»: зникни я зараз - і після нетривалого занепокоєння на роботі про мене будуть пам'ятати тільки деякі друзі. Поступово забудуть і вони, закрутяться в своєму житті. Вперше ця думка прийшла до мене в день тридцятиріччя і з тих пір невідступно виникає в голові.

Зазвичай я проводжу відпустку в місті або їду кудись один. Хочеться відмовитися від звичної обстановки, якими б хорошими не були відносини з оточуючими. Однак на цей раз не вдалося відкрутитися від запрошення відпочити в Середній смузі, на недавно відкритому і тому дешевому туристичному маршруті. Старі друзі Ромка і Андрій любили всякого роду походи, бардівські пісні біля багаття, були в цій справі фахівцями, на відміну від мене. Незважаючи на одруження і народження дітей, вони при першій нагоді їхали з міста, витягуючи мене з собою. В общем-то, вони мають рацію: треба частіше вибиратися на природу. На жаль, на роботі виник черговий аврал, тож довелося виїхати на тиждень пізніше, і до мого приїзду група вже пішла на маршрут. Доведеться перехопити їх на півдорозі.

Однак після прибуття в маленьке місто Ніжнеівановск виявилася не хорошо знайома компанія з відпускників, а ділова метушня рятувальників МНС: вся група з десяти осіб пропала, і було незрозуміло, де саме. Маршрут складався таким хитрим чином, що проходив через малолюдні місця і включав в себе печерний етап. Зараз, після недавніх дощів, частина печер обвалилася, вести в них пошуки було складно, рятувальники матюкалися і пропонували мені зайнятися своїми справами.

- Чому вважається, що хлопці саме в печерах? - Я сидів з представницею турфірми Катею і прикидав свої подальші дії.

Похмура, засмучена Катя пояснювала, що з останнього контрольного пункту, Тряхіно, можна дістатися або до печер, або до боліт на північному сході, обігнути їх і підійти до Ніжнеівановску з іншого боку. Коли група виходила, вони збиралися саме до печер.

- Тоді давайте я поїду в Тряхіно, візьму там кого-небудь, пройдуся до боліт і назад. Коли рятувальники розберуть завали, невідомо, а я можу що-небудь знайти. І справою займуся, і вас не стану нервувати.

Катя покликала директора, втрьох ми домовилися, що фірма організовує мені проїзд, а провідника і транспорт легко знайти на місці. В той же день я виїхав в Тряхіно, куди і прибув на наступний вечір. Можна було б приїхати і раніше, але дорога не ремонтувалася з часів припинення будівництва комунізму.

Я переночував в сільському будиночку, з ранку ж Сашка, сільський мужик, який погодився провести приїжджого пітерця по маршруту, потягнув за собою. Як я вже говорив, я не любитель піших походів, віддаю перевагу автомобіль, тому спочатку йти виявилося незвично важко. Потім начебто втягнувся, але до вечора ноги просто відвалювалися, голова гула від втоми. Варто було опуститися на лежанку, як організм відключився - провалився в міцний сон.

Ранок вийшло моторошним. Сашка дивився на мене з широченной посмішкою на обличчі: його явно бавили муки міського хлюпика. Виглядав мужик років на сорок п'ять, але через легкого характеру і звички закладати по будь-якого приводу особливою повагою він не користувався, хоча була у нього репутація хорошого хлопця і знає місцевість людини. Низенький, зарослий бородою до самих брів, Сашка чимось нагадував мопса моєї сусідки. Той теж при нагоді норовив стягнути зі столу шматочок чогось смачненького, але за добродушна вдача йому прощали будь пустощі. Я посміхнувся:

- Треба частіше вилазити з-за столу. Якщо наших знайдемо, буду щороку до вас приїжджати.

У відповідь на це зауваження на мене вилився бурхливий потік запевнень в тому, що все буде добре, кого потрібно знайдемо, кого не треба стороною обійдемо - Сашка полював без ліцензії, - а взагалі місця чудові, гарні місця, ніде таких місць немає. Загалом, від мене вимагалося лише час від часу піддакувати - слова лилися рікою, і скоро я знав про Сашкове життя і життя його села абсолютно все. Хто одружився, хто розлучився, хто з ким гуляє, навіщо Валька Косохін їздить в місто і чим це може для нього закінчитися, і купу інших, абсолютно не потрібних мені подробиць. Ось так, розмовляючи, ми дійшли до краю боліт, розкинули намет і вирішили з ранку пройтися по лісі: мисливець міг помітити людські сліди.

До вечора почався дощ. Капель діяла на нерви, і не дивлячись на втому довго не вдавалося заснути. Після сьогоднішнього маршу тіло хоч і гуло, але не так, як вчора. Кудись подівся звичний шум машин, свіжі запахи і нові звуки п'янили і приводили в якийсь транс. Я лежав одночасно сплячий і чуйний, не думаючи ні про що, дозволяючи собі просто бути. Ще трохи, і я провалився б в сон, але заважав якийсь дивний свербіж - ніби щось всередині змушувало не спати. Древній інстинкт, що залишився від далеких печерних предків, які збиралися біля багаття і зі страхом вдивляються в ніч.

Сашка заворушився, і мана пропало. Він раптово щось пробурмотів, покрутив головою, зморщився, немов понюхав щось неприємне, а потім поліз з намету. Я бачив, що він захопив з собою рушницю, і про всяк випадок підтягнув ближче маленький туристський топірець. Мисливець стояв спиною до мене, взявши рушницю напоготові і чуйно прислухаючись до навколишнього лісі: поза його здавалася настороженої. Багаття потух, в світлі місяця видно було погано, нічні тіні обманювали зір, і доводилося покладатися на слух. У такій обстановці не дивно обманутися.

Сашка вже зібрався лягати назад і розвернувся до намету, коли з кущів за його спиною беззвучно злетіла розмита тінь і обрушилася на плечі людини. Від удару мисливець впав на землю, його рушниця вирвалося з рук і відлетіло до входу в намет, прямо в мої руки. Я схопив його і вистрілив трохи вище звіра, прагнучи не тільки потрапити, скільки налякати, зігнати його з Сашки. Відстань не перевищувало трьох метрів, але, мабуть, я промахнувся, бо ніякої реакції на постріл не було, звірюка кинулася на мене. Мені вдалося прокотитися у неї під черевом, я різко розвернувся і скинув рушницю - у другому стовбурі залишався невитрачений патрон. Мені пощастило: скажена тварина - в той момент воно здавалося великим вовком - заплуталося в поваленої наметі, і я міг спокійно прицілитися.

Умови для пострілу були ідеальні - дистанція метра два, мета щодо нерухома. Я затамував подих, натиснув на курок, і ... Від побаченого волосся стало дибки. Картеч, випущена з рушниці, летіла так повільно, що я чітко бачив траєкторію всіх трьох маленьких горошин: вони сповільнювалися в міру наближення до тіла біснується звіра, поки не повисли в повітрі в декількох сантиметрах від його тіла, щоб обсипатися на землю, не заподіявши тварі ніякої шкоди. На мить я вирішив, що зійшов з розуму. Втім, зле гарчання швидко привело мене до тями, параліч пройшов, і з диким криком я почав бити рушницею, як кийком, скутого тканиною намету звіра. Від страху я лупив з такою силою, що скоро розбив в тріску приклад і став штовхати тварину ногами, потім помітив топірець і фактично розрубав звіра навпіл, перш ніж він перестав ворушитися. Тільки тоді, важко дихаючи від пережитого шоку і обливаючись смердючим потім, я впав у Сашкове тіла. Роздерла горло і неприродно вигнута шия говорили, що допомога нещасному мисливцеві вже не потрібна.

Вся сутичка зайняла від сили секунд двадцять, але відчував я себе так, немов пробіг кілометрів десять як мінімум. Серце нервово калатало не стільки від втоми, скільки від пережитого жаху - нормальна реакція для людини, навіть в армії не служив. Найбільше лякала чортівня, творити з другим пострілом. Я спробував переконати себе, що мені здалося, всьому виною простий промах, але знайдена в землі картеч переконала в реальності того, що відбувається.

Знадобився, напевно, годину, перш ніж я прийшов в себе до тієї міри, щоб витягти тварюка з намету і при світлі багаття розглянути її уважніше. Поблизу було видно, що вовком це назвати не можна: природа не могла б породити такого. Короткі передні лапи, витягнута морда з стирчать іклами і маленькими ріжками між величезних, затягнутих чорною плівкою око, сіра шовковиста шерсть. Вух і хвоста не було. Жодна тварина на землі не повинно володіти подібним будовою - всім великим хижакам природа дала або гострий зір, або чуйний слух. Є ще варани та інші земноводні, але чудовисько справляло враження ссавця, хоча впевненості ніякої я не відчував: занадто дивним виглядало істота.

Якби я міг, то подзвонив в міліцію, рятувальникам, але зв'язок в тутешніх краях не працювала. Єдине, що спало на думку - це зарити обидва трупи глибше в землю, щоб звірі не дісталися, а вранці вирушити по своїх слідах назад: дорогу я пам'ятав. Однак мене чекав ще один сюрприз. Тіло тварини стрімко розкладалось: спочатку шкура покрилася бурою слизом, потім гниття торкнулося інші частини тіла. Слабка надія, що вціліє хоча б скелет, не виправдалася: кістки розсипалися темної пилом. Тепер ніяких доказів існування чудовиська у мене не залишилося.

Кінець ознайомчого уривка

СПОДОБАЛАСЯ КНИГА?

Роман Артем'єв   Хроніки аскета
Ця книга коштує менше ніж чашка кави!
ДІЗНАТИСЬ ЦІНУ

Чому вважається, що хлопці саме в печерах?

Мерлин (Merlin)

Сериал Мерлин (Merlin) — это экранизация захватывающей книги о Короле Артуре, по легенде живший во времена магии и волшебства. Телеканал BBC постарался максимально передать атмосферу тех времён — идеально подобранные актеры, десятки сценаристов, работающих над адаптацией истории к кинематографу, потрясающие декорации и дорогостоящие костюмы и платья — всё это увлекает зрителя и позволяет прочувствовать историю былых времён..

Это лишь начало приключений юного Мерлина и принца Артура, чьи судьбы с этого момента будут крепко связаны. Впоследствии один из них станет самым могущественным и известным чародеем, другой — доблестным рыцарем и великим королем Альбиона…

Это удивительная история юного мага, который в впоследствии становится одним из самых могущественных и известных волшебников из тех, кто когда либо жил на земле…