Правда і вимисел Хронік Ріддіка (Зоя Карпова) / Проза.ру

1. Правда і вимисел Хронік Ріддіка
  2. Правда і вимисел Хронік Ріддіка
  3. Правда і вимисел Хронік Ріддіка

***
Фантастичний фільм «Чорна діра» (або «Pitch Black»), перший з сиквела «Хроніки Ріддіка», напевно пам'ятають любителі космоопери. З першого до останнього кадру кінострічки, талановито знятої американським режисером Девідом Туї, глядача не відпускає відчуття нереальності того, що відбувається на екрані. Стежачи за перипетіями головного героя Ріддіка у виконанні Віна Дизеля, кожен з нас розуміє: «Цього не може бути». До слова варто уточнити, чи не може бути на Землі. А в глибокому космосі?
Порівняємо земні умови і вигаданої планети М6-117, куди змушений здійснити посадку космічний корабель «The Hunter Gratzner». Пролітаючи крізь хвіст комети, цей корабель отримав пошкодження обшивки і не впорався з керуванням. Добре поруч виявилася планета з кисневою атмосферою і твердою поверхнею. Вигадка? Ні, чистісінька правда, - кислородосодержащие екзопланети земної групи вже виявлені орбітальними телескопами.
Потім перед глядачами розгортається картина. Чужа планета М6-117 практично завжди висвітлюється трьома зірками, двома жовтими і однією синьою. Ночі тут начебто немає. Спека, пісок і не видно джерел води. Але найбільш дивовижне, - ця планета обертається навколо трьох сонць, і день на ній триває вічно. «Фантастика», - запитаємо ми? «Безумовно», - спочатку подумає глядач. У нашій Сонячній системі є те тільки одне сонце.
Що буде, якщо є система з двох зірок і однієї планети? Дві зірки розташовуються ближче один до одного, ніж планета, що обертається навколо своїх сонць. Щоб система була стійкою, то згідно із законом Йоганна Кеплера, зірки повинні обертатися навколо один одного швидше, ніж планета навколо них. Ще більш цікава картина виникає, коли планета обертається навколо трьох сонць. А чи можливо таке насправді?
В ході пошуків подвійних і потрійних зірок (в період роботи до 2013 року) орбітальний телескоп «Кеплер» відкрив понад дві тисячі подвійних зірок. Так планета Kepler-16b була виявлена ​​першої, що рухається навколо подвійної зірки. У небі Kepler-16b обидві зірки виглядають як наше Сонце. Астрономи дали прізвисько планеті «Татуїн», - на честь вигаданої планети з фантастичної саги Джорджа Лукаса «Зоряні війни». Також телескоп «Кеплер» виявив потрійну зірку, що складається з коричневих карликів. Таким чином, версія «Хронік Ріддіка» з існуванням планети, що обертається навколо трьох сонць, підтвердилася беззастережно.
Далі кіногерої на чолі з новим командиром корабля, яким стала другий пілот Керолін Фрай, знаходять в старому ангарі механічну модель планетної системи, що пояснює вічний день. Однак незрозумілі обставини, у вигляді решток тварин і покинутого табору геологів, натякають глядачам, - планета розкрила не всі свої таємниці. Як би у відповідь, капітан Фрай пускає в хід планетарну модель, і виявляється страшна правда. Кожні 22 роки всі планети і три сонця шикуються в одну космічну лінію, і на планеті М6-117 настає затемнення; дуже довгий затемнення. Тоді з усіх печер і нор виповзають хижі біораптори. Ну, біорапторов ми поки не бачили, значить, вигадка.
Факт довгого затемнення за сюжетом підтверджують зразки породи, залишені геологами; вони якраз мають вік 22 роки. Глядач розуміє, антигерой Ріддік, капітан Фрай і всі пасажири корабля «The Hunter Gratzner» в небезпеці! Чому вірити? У цьому місці фільму «Чорна діра» більшість глядачів не сумніваються: багаторічна сонячне затемнення - вигадка, і рідкісні затемнення - теж вигадка. Чи так це? Щоб дізнатися істину, звернемося до результатів астрофізичних досліджень.
Є, принаймні, два факти «за». Перший з них: кілька років тому астрономи виявили подвійну зірку Епсілон в сузір'ї Візничого, що складається з надгіганта і меншого світила. У цій системі сонячні затемнення бувають кожні 27 років і можуть тривати до 730 днів. Другий факт: астрономи з Гарварду і Університету Вандербільта виявили подвійну зоряну систему TYC 2505-672-1 з червоних гігантів, де повне сонячне затемнення може тривати 3.5 року. Завдяки тому, що зоряні компаньйони перебувають на відстані 20 астрономічних одиниць (як Уран від Сонця), затемнення можна спостерігати за допомогою складних телескопів кожні 69 років. На сьогодні це рекорд.
Час тече, технології космічних перельотів удосконалюються, і коли-небудь планету трьох сонць з «Хронік Ріддіка» космічні туристи зможуть спостерігати на власні очі.

рецензії

Привіт, Зоя. Спасибі за такий пізнавальну статтю! Прочитала з великим інтересом.
Не пам'ятаю, чия цитата, по схоже автор мав рацію: "У світі немає нічого такого, що не могло б статися".
Коли-небудь земні кораблі будуть борознити не тільки сонячну систему, але і інші галактики. І в цьому немає нічого фантастичного. Питання в тому, скільки на це потрібно часу.
З цим ремонтом в літературі буваю уривками.
Гарна цитата: "У світі немає нічого такого, що не могло б статися". Її дуже люблять фізики-теоретики, :) особливо, коли придумують неймовірно екзотичні гіпотези, :)))
Зоя Карпова 07.03.2016 19:05 Заявити про порушення

Зоя Карпова 07.03.2016 19:05 Заявити про порушення

З теплом,
Зоя Карпова 07.03.2016 19:05 Заявити про порушення А в глибокому космосі?
Вигадка?
«Фантастика», - запитаємо ми?
Що буде, якщо є система з двох зірок і однієї планети?
А чи можливо таке насправді?
Чому вірити?
Чи так це?
А в глибокому космосі?
Вигадка?
«Фантастика», - запитаємо ми?