Космозо: Бестіарій Кіра Буличова

1. станція юннатів
  2. океанські чудеса
  3. заповідник казок

Ласкаво просимо в Космозо, найбільший зоопарк інопланетної живності на планеті Земля. Ви побачите найдивовижніших істот з усіх куточків галактики! Втім, туристи, які прибули з інших планет, можуть після закінчення екскурсії пройти в старий московський зоопарк. Напевно земні тварини здадуться їм не менш цікавими і дивовижними.

Я ваш робот-гід, мене звуть Вертер. Дотримуйтесь, будь ласка, за мною.

Як вам, мабуть, відомо з новин, не так давно було відкрито, що планета Пенелопа - єдиний розумний організм. Всі тварини цієї планети - не просто частина екосистеми, але і пов'язані з єдиним природним розумом, який керує всім живим і неживим. Так що тварини з Пенелопи у нас знаходяться, в деякому роді, в гостях. Силою б їх ніхто не ризикнув повезти. Будь ласка, не ображайте їх. А то минулого місяця хлопчисько кинув каменем у тігрокриса - так на Пенелопі півміста знесло землетрусом. І два нових вулкана прокинулися.

Планета Пенелопа «звіріє», тільки якщо людина шкодить її природі.

Багато хто запитує, звідки на такій мирній планеті, як Пенелопа, з'являються такі страшні хижаки, як тігрокрис?

Пояснюю. Створюючи хижаків, Пенелопа захищається від вторгнення людини на свої заповідні території. Тому ті, хто полює або смітить на цій заповідній планеті, рано чи пізно зіткнуться з величезними щуками, триголового кобрами або тігрокрисамі. А там, де люди живуть в мирі з природою, хижаки не з'являються.

Ось, власне, і тігрокрис. Морда як у пацюка, смужки і ікла як у тигра. Розміри - три метри в довжину, не рахуючи щурячих хвостів. Яких, як бачите, два, причому лівий на кілька сантиметрів коротша правого. Наукового пояснення цьому феномену досі не знайдено.

Наукового пояснення цьому феномену досі не знайдено

Правий хвіст довший!

А в цьому вольєрі у нас пасуться рогаті половинні собаки А в цьому вольєрі у нас пасуться рогаті половинні собаки. Перед вами вчорашня задня половина. Де друга? А друга буде завтра. Половинні собаки так живуть: передня половина в один день, задня - в іншому. Дуже зручно. Правда, браконьєри один час цим користувалися. Відрубували хвіст беззахисною задній половині, а передня вмирала від болю і втрати крові. Яка підлість і жорстокість! Тим більше що будь-яке полювання на Пенелопі заборонена.

Що ви говорите? Як годувати задню половину? Вибачте, відвідувачам годувати рогатих собак не дозволяється, у них строгий раціон.

Мушу зазначити, що більшість жителів московського Космозо потрапила сюди завдяки зусиллям його беззмінного директора: професора Ігоря Селезньова. Пропоную прокричати триразове «ура». Ура професору! Ура відважному екіпажу зорельота «Пегас» - капітану Полоскову і бортмеханику Зеленому! І ура Алісі Селезньової, без якої всіх їх зжерли б при першій же можливості.

Не лякайтеся, це всього лише кущик. Так, він ходить і співає - ну і що в цьому такого? В горах Сьєрра-Барракуда, де ростуть такі кущики, це єдина можливість вижити. Восьмий супутник Альдебарану - планета дуже посушлива. Коли джерело води вичерпується, рослини стають на корені як на ноги і йдуть до нового. І «співають» - видають мелодійні звуки, що попереджають про посуху. Між іншим, кущики були відкриті знаменитим Другим капітаном!

У вас в руках банку вишневого компоту, який кущики люблять до божевілля. Ось він до вас і пристав. Полийте його, і він заспокоїться. Чому рослини люблять компот? У моїй базі даних немає такої інформації. Напевно, вони канібали.

Ось він, поруч з нашим шановним директором

Краще подивіться на індикатора. Он то істота, маленьке і на павукових ніжках. Він змінює колір залежно від настрою. Кажуть, якщо його стукнути, він стане фіолетовим в цяточку. Не знаю, не пробував. Не дозволяють експериментувати. Побачивши мене він завжди йде ліловими розлученнями, тому що гостей він любить.

Ми наближаємося до місць гніздування склісів. Як ви, мабуть, знаєте, це літаючі корови з планети Шешінеру. Треба сказати, планета цікава, багато казусів з часом, та й з простором, так що літаючого рогатій худобі там ніхто не дивується. Їх там навіть не пасуть - все одно розлітаються. Можете подивитися, як пролітає скліси. Тільки про всяк випадок розкрийте парасольки. Це корова все-таки, а не голуб.

Це корова все-таки, а не голуб

Це скліси. Він нічий.

Склісів теж знайшов професор Селезньов, під час знаменитої експедиції на «Пегасі». Тоді ж були відкриті і гігантські головастих з Арктура. Правда, з тих пір вони виросли і вилупилися. Можете подивитися - ось вони сидять на березі ставка. Хто сказав «звичайні жаби»? Чи не звичайні, а арктуріанскіе! А з Порожній планети професор привіз тварин-трансформерів. Залежно від погоди вони перетворюються то в звірів, то в птахів, а то і в риб.

Але мої улюблені звірятка, звичайно, з планети Шелезяка. Правда, корисних копалин там немає, води немає, рослинності теж не знайдено, зате вона населена роботами. І щоб не було нудно, мої побратими з ШЕЛЕЗЯКА зробили собі механічних кішок і собак, які пересуваються на коліщатках. Ах, чули б ви, на яких частотах муркоче робокот! Людям не зрозуміти.

Гей, дівчинка, негайно припини гладити кошеня і постав його на землю! Це не кошеня, а професор Рррр з планети Брастак. Ну і що, що милий? Професори теж дуже милими бувають. Ви ще Громозеку не бачили.

Як відрізнити професора Рррра від кошеня? У нього один великий око в лобі і він розмовляє.

Переконливе прохання до всіх інопланетним гостям: не втрачайте свої пропуску! А то вас можуть прийняти за експонати і не випустити. І можете не обурюватися: «Як це так, я ж розумний і кажу!» Хіба мало ... Жив у нас довгий час симпатичний золотий ведмежа, ласкавий, розумний. Виявилося - інопланетний злочинець замаскувався. На своїй ведмежою планеті це ведмежа був тираном, потім його скинули, і він втік на Землю. Видавав себе за дурника, а сам розумний, та ще й гіпнотизер! Ось і вір після цього звірам.

Або взяти Шушу. На вигляд - чи то шестиногу щеня, то чи єнот. Слухняний, команди виконує, обожнює згущене молоко. Думали, цей Шуша просто тварина. Виявилося - розумний і вміє говорити. Тільки соромиться дуже. А якби заговорив - його б нікуди з рідної планети не забрали. Та й марсіанський богомол насправді - говорить і чутливе істота. Ці двоє, та ще павук-ткач-троглодит, живуть в квартирі робота Полі ... тобто, поправка, сім'ї Селезньов. У них і вдома цілий зоопарк.

У них і вдома цілий зоопарк

Космонавти врятували Шушу з банки зі згущеним молоком.

Розумних істот ми для зоопарку не викрадав. Наприклад, на другий планеті системи Медузи «Пегас» якось натрапив на камінці, що випускають голограми. Причому образи вони беруть прямо зі свідомості людей: тут тобі хоч три мушкетери, хоч улюблена картина механіка Зеленого. До чого цікаві істоти, а в зоопарк їх не взяли - розумні. І розумні м'ячі з планети П'ять-Чотири, здатні проникати в будь-які місця, нам в експонати не годяться.

До речі, я обіцяв показати вам Громозеку. Ось він, на тій стороні озера, гуляє з Алісою Селезньової. Чому цей зубастий, пазуристий і многоглазий слон зі щупальцями не сидить в клітці? Тому що він археолог з Чумарози, а не експонат. Чи не зашкодить він дівчинці? Звичайно, немає, шановний турист з Японії, він же найбільший Алісин друг! Вибачте, що таке «тентаклі»? У моєму словнику японського немає такого слова.

У моєму словнику японського немає такого слова

Якби Громозека ні професором, він міг би стати гордістю Космозо.

Одну хвилинку. Здається, мене кличе професор Селезньов ... Ах ти негідник! Ні, це я не професору, а Говоруну. Цей нахабний папуга в точності зображує чужі голоси і заучивает будь-які фрази, які чув. Жахливо балакуча птах. Причому у Говоруна два дзьоба, так що він може говорити двома голосами одночасно. Родом ці птахи з планети Блук.

Найцікавіше, що балакуни вміють літати між зірок. Як неважко здогадатися, вони не потребують повітрі. Так що, коли пірат Крис намагався знищити балакунів, поглинаючи кисень на підбори, він робив не тільки велику гидоту, а й велику дурницю. А судячи з того, що балакуни не проводять в дорозі століття, їх швидкість цілком порівнянна зі швидкістю деяких космічних кораблів. Наш Говорун, наприклад, тижнів зо два тому літав на Блук і набрався там нових анекдотів. Спокою від нього потім не було. Павук-ткач-троглодит від сміху всю пряжу сплутав.

Павук-ткач-троглодит від сміху всю пряжу сплутав

Птах Говорун. Відрізняється розумом і кмітливістю.

Відрізняється розумом і кмітливістю

На кінці хвоста у спарадека росте ополоники.

Зовсім не обов'язково годувати Говоруна. У Космозо звірі голодними не бувають. Якщо вам настільки не терпиться когось погодувати, можете зайти у вольєр до космічного спарадеку. Він весь час щось їсть, і навіть зовні схожий на каструлю. У нього кидають їжу, він сам її варить і помішує хвостом.

А в нашому тераріумі ви можете подивитися на малого дракончика з планети Еврідіка. Так, ось це зубасте істота шістнадцяти метрів завдовжки називається «малим». Не плутайте з великим зоряним дракончиком - цього ще нікому зловити не вдавалося. Великий дракончик живе у відкритому космосі і досягає в довжину півкілометра, а шкура у нього суцільнометалева, товщиною від 30 до 50 метрів.

Великі дракончики - істоти досить небезпечні. Вони літають в космосі з роззявленою пащею і ковтають все, що трапляється на шляху. Паща у них шириною в половину тіла, а тіло, нагадаю, в півкілометра. Так що іноді вони ковтають навіть космічні кораблі. І тоді ваша доля залежить від того, в черево до якого дракончику ви потрапили. У великих дракончиків в шлунку знаходиться озеро кислоти, яка роз'їдає обшивку зорельотів. Якщо вас проковтнув великий дракончик, можете починати панікувати. А ось в череві малого дракончика у вас є шанс вижити і навіть комфортно почекати допомоги.

У відкритому космосі взагалі живе багато цікавих звірів - наприклад, космічні журавлі. Це приголомшливо красиві істоти, схожі на гігантських метеликів з різнокольоровими крилами. Вони такі тендітні, що їх погубить найменша сила тяжіння. Тому журавлів дуже важко утримувати. Ми тримаємо їх в спеціальних клітинах з невагомістю на вході в Космозо.

Взагалі є чимало звірів, яких неможливо тримати в зоопарку. Немає у нас сніговиків з Плутона, які живуть то в твердому стані, то в газоподібному. Їх ще нікому не вдавалося спіймати. Тільки підбіжить до такого, а він шусть з тіні на світло - і випаровується. Такого і перевозити важко, хіба що в іспарённом вигляді засунути в герметичну банку.

Чи не тримаємо ми і замухраков. Вони дуже небезпечні. Ці крихітні чорні комахи здатні в лічені дні поглинути кисень з атмосфери цілої планети. Тому їх використовують в своїх мерзенних цілях космічні пірати. До речі, цілком можливо, що саме їх використовував Щурів на підбори.

А бувають такі звірі, що їх ні в якій зоопарк не запхати. Тому професор Селезньов свого часу відмовився прийняти в Космозо живу туманність, яку йому хотіла подарувати Елла, дружина Першого капітана. Мало того, що планета не підходить для її існування, так ще й нудьга смертна - дивитися на грудку сірого туману! У нас все-таки заклад, в якому не дають нудьгувати. Елла тепер шукає по всій галактиці живу планету. Сподіваюся, ця дамочка не зажадає, щоб ми і планету запихали в Космозо. Про всяк випадок не розповідайте Елі про Пенелопу і її єдиний розум, добре?

У серіалі «Гостя з майбутнього» в назві Космозо з'явилося зайве «о».

У серіалі «Гостя з майбутнього» в назві Космозо з'явилося зайве «о»

А ти знаєш, що дельфіни розмовляють? Тільки не з кожним.

А тепер, як я і обіцяв, ми відвідаємо частина зоопарку, присвячену простим земним тваринам. Ось, наприклад, абсолютно звичайний земний бронтозавр. Звуть Бронтя. Він вилупився з дивом зберігся яйця, яке пролежало мільйони років в обвалі на березі Єнісею. Його можна годувати. Тільки не намагайтеся давати йому банани - вони йому до смерті набридли.

А ось іде абсолютно звичайний земний пітекантроп на ім'я Геракл. Його випадково привезли з кам'яного віку на машині часу. Можете з ним поговорити. Розумний він? Звичайно, ні! Те лабораторію затопить, то під промені омолодження залізе ... Ума - ні на гріш! До речі, саме Геракл прихлопнул рідкісного комгуся - помісь комара з гусём. Цього мутанта вивів Пашка Гераскін, щоб комарі влітку відлітали на північ. Трохи не розрахував, звичайно, ось і вийшов комар розміром з гусака, а не навпаки.

Крім бронтозавра і пітекантропа, з доісторичних звірів зберігся ще й земної дракон - вірніше, Драконозавр. Але він живе не в московському Космозо, а в Шотландії, на озері Лох-Несс. Його нізвідки не вилуплюються, а перенесли з минулого, та ще мало не втратили в часах Робіна Гуда.

Наша екскурсія добігає кінця. Нагадую, що із зоопарку випустять тільки тих, хто доведе свою розумність, інші можуть залишатися в якості експонатів. Ха-ха-ха. Роботская жарт. Бажаю вам приємно провести час на Землі кінця двадцять першого століття!

станція юннатів

Тим, хто цікавиться не тільки тваринами, але і рослинами, радимо відвідати станцію юних натуралістів на Гоголівській бульварі Тим, хто цікавиться не тільки тваринами, але і рослинами, радимо відвідати станцію юних натуралістів на Гоголівській бульварі. Там ростуть колосся апельяблок, чутливі рослини і майже розумні гриби. Тамтешня смородина особливо сором'язлива - червоніє, коли у неї опадає листя, тому що вважає: стояти голою непристойно. Гриби на станції самі обороняються від грибників. А якось раз там навіть виростили стометрові яблуні, які мало не зруйнували Москву.

океанські чудеса

Обов'язково злітайте на Тихий океан Обов'язково злітайте на Тихий океан. Там Пашка і Аліса недавно виявили легендарну Атлантиду. Правда, зараз вона затоплена, але до недавнього часу там жили останні атланти і м'ясоїдні краби-камеуси. Кожне повний місяць камеуси виходили на полювання і розривали на частини всіх, кого зустрічали. Можна припустити, що в повний місяць вода піднімалася, і приплив виганяв їх з печер. Зараз камеусов більше не залишилося, але десь на руїнах Атлантиди досі водяться русалки і морський змій. Змія звуть Емпідоклюс, і він дуже грайливий.

Тільки пірнайте обережно. На дні Тихого океану ще з часів Другої світової війни покояться затонулі японські кораблі. Біля них можна наштовхнутися на піраній-мутантів, які обгризають будь-яку рибу до кісток в лічені хвилини. Якщо потрапите в біду, кличте на допомогу дельфінів - вони, як з'ясувалося, теж розумні.

заповідник казок

Як ви, мабуть, знаєте з підручників історії, на Землі між третім і четвертим льодовиковими періодами була Епоха казок, в яку жили всякі чаклуни, гноми, дракони та інші непотрібні тварі Як ви, мабуть, знаєте з підручників історії, на Землі між третім і четвертим льодовиковими періодами була Епоха казок, в яку жили всякі чаклуни, гноми, дракони та інші непотрібні тварі. На них можна подивитися в Заповіднику казок. Серед іншого, там є вовк-вегетаріанець, Дід Мороз зі Снігуронькою, Червона Шапочка, дракон Змій Гординич і інші герої фольклору. В інших місцях все чарівні істоти вимерли. Чаклувати-то вони вміли, а ось роботів у них не було. А людина без робота - пропаща душа!

Директор заповідника Іван Іванович Царевич - козел! У прямому сенсі слова. Іноді він перетворюється в козлика, причому що не говорить. А от інші тварини в Заповіднику казок - говорять і розумні. Слава богу, що я не там працюю. Якби все звірина в Космозо початок розмовляти, у мене б, напевно, мікросхеми поплавились.

Де друга?
Що ви говорите?
Як годувати задню половину?
Так, він ходить і співає - ну і що в цьому такого?
Чому рослини люблять компот?
Хто сказав «звичайні жаби»?
Ну і що, що милий?
Як відрізнити професора Рррра від кошеня?