Фізики знайшли нову частинку - претендента на роль бозона Хіггса

Фізики оголосили про відкриття нової елементарної частинки. Її параметри узгоджуються з параметрами гіпотетичного бозона Хіггса, проте поки не йдеться про відкриття цього бозона не йде.

Фізики поки не беруться говорити, що нарешті відкрили бозон Хіггса. Їм ще багато що належить перевірити. Однак вага нової частинки вже відомий - трохи більше 125 гігаелектронвольт, розповів глава експерименту, представник колаборації CMS з 3,6 тис. Вчених, яка працювала на Великому адронному колайдері, Джо Інкандела.

"Ця частка дуже схожа за своїми властивостями на бозон Хіггса, але за деякими параметрами вона не зовсім точно відповідає очікуваному ... Це може бути не частинка Хіггса Стандартної моделі, а схожа на неї частка", - сказав він.

Доповідь робили представники двох груп вчених, що працюють з детекторами Atlas і CMS. Детектори реєструють елементарні частинки, які утворюються при зіткненнях пучків у Великому адронному колайдері.

Вчені досліджували дані по п'яти можливих сценаріїв розпаду гіпотетичного бозона Хіггса. Два перших сценарію дали дуже сильний статистичний сигнал (більше 5 сигма) для мас близько 125 гігаелектронвольт. Решта три сценарії розпаду зіпсували статистику, статистична похибка відкриття таким чином становить 4,9 сигма замість необхідних 5 сигма і вище.

Таким чином, вчені зробили висновок, що відкрита нова частинка. Представник CBS зазначив, що отримані результати є попередніми, але дуже твердими і переконливими. Властивості нової частинки необхідно встановити. Вони в підсумку можуть виявитися відмінними від передбачених властивостей бозонів Хіггса.

Бозон Хіггса є останньою відсутню частку Стандартної моделі (сучасної теорії, що описує взаємодію частинок в мікросвіті). Ця частинка відповідає за наявність всіх інших елементарних частинок маси, але теорія поки не дозволяє визначити точну масу бозона Хіггса. Фізики планували знайти частку або довести, що її не існує, за допомогою експериментів на Великому адронному колайдері.

Відео: "Вести"