Вперше виявлений астероїд, який дістався Сонця від іншої зірки

Астероїд (514107) 2015 BZ509, нині розташований поблизу Юпітера, відбувається не з Сонячної системи. Він дістався нашій зірці "в подарунок" від іншого світила. Це перший випадок, коли астрономи виявляють подібне тіло.

Відкриття описано в наукової статті , Опублікованій в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society Letters дослідниками Фаті Намоуні ( Fathi Namouni ) З Університету Лазурного Берега у Франції і Марією Морайс ( Maria Morais ) З Університету Сан-Паулу в Бразилії.

У 2017 році світ потряс астероїд Оумуамуа . Це було перше виявлене в Сонячній системі тіло, який прилетів з міжзоряних безодень. Однак цей небесний камінь подорожував через околиці Сонця, так би мовити, транзитом та в даний час вже зник за межі видимості кращих телескопів.

На відміну від нього, об'єкт (514107) 2015 BZ509, або для стислості просто 2015 BZ509, спокійно обертається навколо нашого світила. Правда, робить він це екстравагантним способом. Всі планети і абсолютна більшість інших тіл Сонячної системи рухаються по орбітах в одну і ту ж сторону, в яку колись обертався протопланетний диск . А ось виявлений в 2015 році астероїд - в протилежну.

Це і змусило вчених запідозрити, що "козачок засланий". Однак сама по собі оригінальна траєкторія ні про що не говорить. Рання історія Сонячної системи багата зіткненнями . У цьому космічному більярді невеликі тіла могли придбати найхимерніші характеристики руху.

Автори вирішили з'ясувати, чи годиться таке пояснення для 2015 BZ509. Змоделювавши рух багатьох тіл і врахувавши сучасні теорії формування планет , Дослідники винесли вердикт: астероїд не місцевий. Вирішальним аргументом послужив нахил орбіти до площини, в якій лежать траєкторії великих планет.

"Імміграція астероїдів з інших зоряних систем відбувалася, бо Сонце спочатку сформувалося в щільному зоряному скупченні , Де кожна зірка мала свою власну систему планет і астероїдів ", - пояснює Морайс в прес-релізі дослідження .

Вивчення подібних об'єктів може пролити світло на найдавнішу історію Сонячної системи, в якій все ще вистачає білих плям .

Нагадаємо, що "Весті.Наука" (nauka.vesti.ru) раніше писали про те, було Сонце подвійною зіркою . Ми багато розповідали і про згаданий міжзоряному блукачі Оумуамуа, спочатку прийнятим за комету . Наприклад, ми говорили про те, що відправило його в далеку дорогу , І повідомляли про органіці, виявленої на його поверхні .