Про метеорити, астероїди і глобус Меркурія

Осколок челябінського метеорита. Фото: urfu.ru

Падіння метеорита в Уральському федеральному окрузі і рекордна зближення астероїда з Землею, вибір імен для супутників Плутона, а також кольоровий глобус Меркурія: М24.ru розповідає про те, що сталося на Землі і в космосі з 11 по 17 лютого.

Вчені знайшли осколки челябінського метеорита

У п'ятницю, 15 лютого, весь світ розбурхало звістка про падіння метеорита в Челябінській області. Спочатку виникали найсуперечливіші і неймовірні версії: від вибуху літака в небі до приземлення НЛО. Але незабаром вчені заявили, що в цій місцевості впав метеорит. Як відзначили в РАН, тіла такого розміру падають досить часто, кілька разів на рік, однак зазвичай згоряють на великих висотах (близько 30-50 км). Фрагменти впав в озеро Чебаркуль космічного тіла виявили вчені з Уральського федерального університету . За словами керівника експедиції, члена комітету РАН з метеоритів Віктора Гроховського, знайдений метеорит відноситься до класу звичайних хондритів. Він вважає, що, швидше за все, об'єкту буде присвоєно назву "метеорит Чебаркуль".

Астероїд наблизився до Землі на рекордну відстань

Увечері, 15 лютого, Земля могла зустрітися з ще одним астероїдом DA14. Але на цей раз контакт не відбувся. Вчені з самого початку говорили, що зіткнення послідувати не повинно. За рухом космічного тіла можна було спостерігати онлайн - на сайті НА СА йшла трансляція польоту в прямому ефірі. Як повідомили фахівці американського відомства, астероїд минув нашу планету, наблизившись до неї на рекордну відстань - близько 28,1 тис кілометрів. Політ астероїда над Індонезією можна було спостерігати о 23:25 за московським часом.

Супутники Плутона. Фото: hubblesite.org

Інтернет-користувачі можуть вибрати імена для супутників Плутона

Астрономи з Центру по вивченню життя у Всесвіті імені Карла Сагана при інституті SETI пропонують всім бажаючим вибрати постійні імена для супутників Плутона P4 і Р5. Нові супутники були виявлені астрономами центру за допомогою телескопа "Хаббл" у 2011 і 2012 році.
Як повідомляють вчені, згідно з традицією, супутники Плутона повинні бути названі на честь персонажів грецької або римської міфологій, пов'язаних з легендами про Аїді і його царстві. Вибрати можна з 21 міфологічного імені, серед яких Ахерон, Гіпноз, Персефона, Стікс, Цербер і інші. Голосування на порталі Pluto Rocks завершиться 25 лютого, після чого імена-лідери представлять на затвердження Міжнародному астрономічному союзу.
Плутон був відкритий 18 лютого 1930 року і довгий час вважався дев'ятою планетою Сонячної системи. У 2006 році його позбавили цього статусу, перемістивши в категорію карликових планет. У Плутона налічується п'ять супутників: Харон, Гідра, Нікс і поки безіменні P4 і Р5.

Глобус Меркурія. Фото: messenger.jhuapl.edu

Вчені презентували глобус Меркурія

Фахівці НАСА продемонстрували кольоровий глобус Меркурія, складений з тисяч фотознімків, зроблених камерами міжпланетного зонда "Мессенджер". як повідомляє російська служба ВВС з посиланням на вченого Девіда Блюітта, помаранчеві ділянки глобуса показують рівнини, залиті старої вулканічною лавою, сині вказують на вміст у грунті планети поки невідомого темного мінералу, світло-блакитні промені - це сліди свіжих вивержень. У НАСА планують випустити повну карту Меркурія з дозволом 200 метрів на піксель.
Спостерігати за найближчій до Сонця планетою почали ще в XIV столітті до нашої ери. В наш час були зроблені перші спроби дослідження Меркурія. У 1974 році до планети був відправлений космічний апарат "Марінер-10", який сфотографував 45% її поверхні. Вивчивши знімки, вчені припустили, що в кратерах Меркурія можливе існування полярного льоду. 3 серпня 2004 року було запущено автоматична міжпланетна станція "Мессенджер". Апарат зробив 100 тисяч знімків планети. У листопаді 2012 року фахівці НАСА повідомили, що інструменти "Мессенджера" підтвердили існування льоду і органічних сполук в кратерах на північному полюсі Меркурія.

Підготувала Мар'яна Піскарьова