Сергій Мандрівник. Гавайські острови, Вогняного кільця, Йеллоустоун. Динаміка розвитку подій

Гаваї: 17-я тріщина, найбільша з 18. Пішов відлік до Катастрофи

Величезна нова тріщина відкрилася на вулкані Кілауеа на Гаваях в неділю. Влада тільки що оголосили евакуацію.

Гігантська тріщина з виходить магмою. Пар і дим. Це 17-я, що відкрилася тріщина на вулкані з початку його виверження 3 травня.

Десятки будинків були знищені, і сотні людей були змушені евакуюватися в останні 10 днів.

Як видно з вертольота, нова тріщина становить близько 1000 футів в довжину і є однією з найбільших тріщин на Кілауеа.

Посадові особи цивільної оборони в неділю наказали людям, що живуть на Halekamahina, евакуюватися і бути готовим до викидів газів і розбризкування лави.

«Це майже постійний рев, схожий на зліт 747, що чергується оглушливими вибухами, які руйнують землю, і 100-фунтові лавовими бомбами злітають на 100 футів вгору», - сказав 64-річний Марк Клоусон, який живе на горі недалеко від останньої тріщини і до сих пір не евакуювався.

Тіна Ніл, фахівець з Гавайської вулканічної обсерваторії геологічної служби США, описала що «бризки, злітають на десятки метрів у повітря».

"Ситуація там активно динамічна, і, як ми вже говорили, протягом декількох днів спалаху триватимуть як у висхідному, так і в низхідному потоці існуючої системи тріщин, і число тріщин буде тільки збільшуватися».

Тим часом, інші тріщини продовжують диміти над будинками в пахо, на західному краю Великого острова Гаваї, найбільшого з гавайських островів.

Три нові тріщини, які викидають магму, відкрилися в суботу на Великому острові Гаваї, нагромаджуючи лаву заввишки з чотириповерховий будинок, і Геологічна служба США (USGS) попередила, що найімовірніше будуть нові і ще більш потужні спалахи.

Обсерваторія Гавайських вулканів повідомила, що ще одна тріщина також розташована поблизу заводу Puna Geothermal Venture. Працівники заводу на цьому тижні видалили 60 000 галонів легкозаймистих рідин в якості запобіжного заходу.

На цій карті показані 16 з 18 тріщин, які відкрилися на великому острові Гаваїв, до сих пір

Незабаром після відкриття нової величезної тріщини, геологічна обсерваторія Гавайських вулканів геологічної служби США повідомила, що сейсмічна активність на вершині Кілауеа, "підвищена". У суботу USGS повідомило про дрібне землетрус величиною 3,5.

Про 18-й тріщині повідомили в неділю, за даними цивільної оборони округу Гаваї. Вона відкрилася на шосе Хейл Камахіна по шосе 132. Лава в даний час розбризкується від вулканічної активності.

Жителям уздовж Хейл Камахіна було наказано евакуюватися.

У міру того як область, порушена виверженням Кілауеа, розширюється, жителі Гаваїв мчать, щоб скупити респіратори.

Девід Бакстер, співробітник магазина в пахо, сказав, що магазин розпродав близько 3000 штук.

У п'ятницю геологи попередили, що виверження кратера Хелемамау може викинути стовп попелу заввишки 20 000 футів.

Після виверження вулкана Кілауеа на Гаваях, експерти на західному узбережжі Америки попередили жителів про можливі вулканічних вивержень за участю 13 вулканів, що утворюють Тихоокеанське вогненне кільце.

Кілауеа, на Великому острові Гаваї, загрожує вибухнути в найближчі дні.

Спеціаліст Гавайської вулканічної обсерваторії, Тіна Ніл, сказала Рейтер, що проблема на Гаваях полягає в тому, що підземна магма може прорватися на поверхню, у великих, що швидко рухаються хвилях лави.

Потік лави також може принести з собою більш високий рівень токсичних газів, а також вулканічний зміг.

За західне узбережжя у нас дуже багато занепокоєння, - сказала Ліз Уестбі, геолог геологічної служби США з вулканічної обсерваторії в Ванкувері, штат Вашингтон.

Президент Дональд Трамп заявив про національну катастрофу на Великий острові Гаваїв.

Геологи заявили, що мають місце умови, які є основними для великого виверження протягом кількох годин або днів.

джерело: http://infomaxx.ru/kataklizmyi-i-katastrofyi/gavayi-18-ya-treshhina-poshel-otschet-do-katastrofyi.html

Єллоустонський Супервулкан: "великий тектонічний зсув", який викликає побоювання

Великий тектонічний зсув під Єллоустонський супервулканом, викликав побоювання масштабного виверження, яке може привести до широкомасштабних руйнувань по всій планеті.

Страхи, пов'язані з виверженнями вулканів Гавайських островів, привели до підвищення уваги на активність Йеллоустонского Супервулкан.

Підвищена активність супервулкана США стала сигналом тривоги для тих, хто моніторить його, в очікуванні потенційного виверження.

Безліч землетрусів в Національному парку, за яким послідувало четверте виверження його зазвичай недіючого гейзера, призвело до роздумів про швидке виверженні найбільшого в світі Супервулкан.

Супервулкан знаходиться на Тихоокеанському "Вогненному кільці", яке останнім часом сильно активізувалося, в тому числі на Гаваях і в Індонезії.

Гейзер «Пароплав» (Steamboat), який був бездіяльним з вересня 2014 року, раптово прорвався 15 березня, 19 квітня, 27 квітня і 4 травня.

Згідно Fox News, учені вважають, що останні сотні землетрусів вразили Йеллоустоун, вказують на зміщення тектонічних плит під поверхнею Землі.

Як сказав репортер Fox News, два з трьох ознак швидкого неминучого виверження викликали паніку серед жителів і відвідувачів національного парку Йеллоустоун.

Ці попереджувальні ознаки включають в себе збільшення сейсмічної активності, деформацію грунту і збільшення виходу газу на поверхню.

Протягом 2018 роки там різко збільшилася сейсмічна активність і вихід газу.

Сейсмологи визнають, що виверження призведе до масштабних руйнувань.

Харлі Бенц, сейсмолог Геологічної служби США, який стежить за Йеллоустоун, сказав, що у місцевих жителів було багато попереджень, додавши: «Це може бути кілька тижнів або місяців до початку його виверження. Це буде ставати все більш інтенсивним з точки зору сейсмічної активності ».

Підвищена активність також викликала страхи з приводу 800-мильної ланцюга з 13 вулканами вздовж західного узбережжя.

Ліз Вестбю, геолог з геологічної служби США в Обсерваторії Cascades Volcano, сказала: «Є дуже багато занепокоєння. Вони бачать активізацію, руйнування, і люди нервують ».

Michael Poland, головний науковий співробітник обсерваторії вулкана USGS Йеллоустоун в штаті Вашингтон, сказав, що великого землетрусу давно не було.

Він пояснив: «Люди повинні бути готові до можливості величезного виверження. Коли це станеться, це сильно потрясе регіон, тому люди повинні бути готові до цього ".

Згідно з прогнозом Live Science, очікувані наслідки призведуть до того, що зола спустошить більшість США.

джерело: http://infomaxx.ru/kataklizmyi-i-katastrofyi/yelloustonskiy-supervulkan-krupnyiy-tektonicheskiy-sdvig-kotoryiy-vyizyivaet-opaseniya.html

Тривожне попередження на Гавайях змінили на червоний. Коли вибухне головний вулкан?

Рано вранці 16 травня (ввечері, 15 травня за часом США) USGS оновила рівень тривожного попередження для поточного вулкана Кілауеа Kilauea з помаранчевого на червоний:

Підвищення тривожного рівня офіціали пояснюють в першу чергу викидами вулканічного попелу, які починають набувати практично глобальні масштаби і Гаваї зараз добре видно навіть з космосу:

Другий офіційний небезпечний момент - це продовження освіти вулканічних тріщин, так званих фісур, через які вивергаються вулканічні гази і лава.

На сьогоднішній день їх вже більше двадцяти, причому деякі виглядають досить забавно:

Природно, освіта вулканічних тріщин і виділення попелу це для острова не дуже добре, однак для вулкана така поведінка цілком нормально. Більш того:

Більш того:

Як видно з цих абсолютно офіційних схем, фісури знаходяться на пристойному видаленні від головної магматичної камери і тому чим їх буде більше - тим для острова краще. Вулкан скидає тиск, додаючи все нові і нові вентиляційний отвори, що не дозволяє магматичної камері наблизитися до вибуху. Але якщо фиссур буде мало тиск може стати критичним і чималу частину гори Кілауеа вистрілить зі скелі як пробку. Наслідки вибуху будуть вже непередбачувані.

Однак найголовніша небезпека зовсім в іншому. Давайте посмотрімофіціальное оголошення USGS про зміну рівня тривожності https://volcanoes.usgs.gov/vhp/updates.html :

html   :

Кілауеа тут виділено помаранчевим, хоча він вже офіційно позначений як червоний, однак нижче ми бачимо інший вулкан - вулкан Мауна-Лоа, головний і найбільший вулкан Великого острова Гаваїв. У пресі про нього якось не сильно пишуть, а тим часом рівень його тривожності підвищили раптом до жовтого. Чого б це?

Дивимося топологію останніх землетрусів (всі землетрусу за 7 днів) https://earthquake.usgs.gov/earthquakes/map/#%7B%22autoUpdate%22%3A%5B%22autoUpdate%22%5D%2C%22basemap%22%3A%22satellite%22%2C%22feed%22% 3A% 227day_all% 22% 2C% 22listFormat% 22% 3A% 22default% 22% 2C% 22mapposition% 22% 3A% 5B% 5B19.058872885080714% 2C1284.1349029541016% 5D% 2C% 5B19.663280219987662% 2C1284.9437713623047% 5D% 5D% 2C% 22overlays% 22% 3A% 5B% 22plates% 22% 5D% 2C% 22restrictListToMap% 22% 3A% 5B% 22restrictListToMap% 22% 5D% 2C% 22search% 22% 3Anull% 2C% 22sort% 22% 3A% 22newest% 22% 2C% 22timezone% 22% 3A% 22utc% 22% 2C% 22viewModes% 22% 3A% 5B% 22list% 22% 2C% 22map% 22% 2C% 22settings% 22% 5D% 2C% 22timeZone% 22% 3A% 22utc% 22% 2C% 22event% 22% 3A% 22hv70158647% 22% 7D :

Як можна бачити, тектонічна активність Мауна-Лоа (велика гора в центрі малюнка) впевнено наростає. При цьому на західному схилі поштовхи б'ють взагалі практично в одному місці, якраз в проекції магматичної камери цього вулкана.

Є ще один тривожний дзвіночок, про який не показують по телевізору, концентруючись більше на булькання лави в вентиляційні отвори. Справа в тому, що перші десять, приблизно днів виверження виходить з фиссур лава була низькотемпературної.

Тобто це було вміст лавових трубок, яке потрапило туди десятиліття назад - подібно іржавої воді в давно невикористовуваних водопроводі. Але останні дні лава вже більш гаряча і має інший хімічний склад. Це дозволяє думати, що вона надходить з головною магматичної камери вулкана. І якщо це так, то що гарячу магму виштовхує?

Виштовхувати магму може тільки процес в мантійному шлейфі, який немов розпечений мову простягнувся до Гаваїв з глибини мантії:

На схемі цей шлейф позначений як тоненька смужка, але на практиці діаметр цієї розпеченої трубки становить десятки кілометрів, його площа на зрізі швидше за все набагато більша за площу Великого острова. Тому, якщо в плюм почалося якесь теплове рух - підігрівається зараз не тільки Кілауеа, а ВСЕ вулкани. У тому числі найголовніший - Мауна-Лоа. І цей процес зараз і реєструють сейсмографи.

USGS володіє достатнім набором устаткування, щоб цей процес спостерігати в усіх ракурсах. І якщо рівень тривожності Мауна Лоа підняли до жовтого - мабуть там щось погане вже прекрасно проглядається і геологи в холодному поту гадають: коли на острові вибухне головний вулкан?

Не маючи доступу ні до цих даних, ні навіть до сейсмічних станцій Мауна-Лоа, яких на острові під сотню https://www.fdsn.org/networks/detail/HV/ , Ми не можемо прогнозувати коли цей вибух станеться. Але якщо виверження Кілауеа протягом літа не припиниться і буде наростати поточними темпами - Мауна-Лоа може розвалитися на шматки вже ранньою осінню.

джерело: http://infomaxx.ru/perevodika/trevozhnoe-preduprezhdenie-na-gavayah-izmenili-na-krasnyiy-kogda-vzorvetsya-glavnyiy-vulkan.html

У планетарному масштабі спостерігаємо: наростання вулканічної активності - збільшення кількості землетрусів, ззбільшенням середньої магнітуди - близькість глобальної війни ... Це ланки одного ланцюга.

Це свідчення того, що цивілізація входить в положення точки біфуркації.

Всього найкращого,

Сергій Мандрівник

Коли вибухне головний вулкан?
Чого б це?
І якщо це так, то що гарячу магму виштовхує?