Вело-байдарковий похід в липні 2010-го по річці Бердь

Велопробіг уздовж Берді планували давно. Будували плани, намічали точки. Але все якось не виходило. З різних причин. Але в цьому році щось змінилося. Ми просто зібралися і поїхали разом з хлопцями з турклубу «Екватор». Вони - на традиційний сплав на байдарках по Берді, а ми на вело-авантюру.

Закидали байдарки, палатки, казанки та жратва в найнятий ПАЗик. І великі теж запхали, хоча водій невдоволено на це бурчав. Годині о 4 вечора були на своротка з Маслянінскій траси в Пайвіно. Там велосипедистів катапультировали. А хлопці поїхали далі в Пайвіно, на берег Берді. Збирати байдарки.
Закидали байдарки, палатки, казанки та жратва в найнятий ПАЗик Ми ж стрибнув у сідла великов і понеслися в Маслянино, потім, за більш-менш нормальними дорогами через Бажінск і Олександрівське, а потім все далі і далі - по путівцях - до села Єгор'євське. Там була перша наша точка. Знаменита в місцевих спелеологических колах Егорьевская печера .

По дорозі було багато всяких дрібних пригод , Невеликих переправ і вбитих сільських доріг . Але в цілому цей етап приблизно в 40 км пройшов вдало. Добралися до Егорьевского, потім вийшли на трасу на Суенгу і знайшли потрібний поворот до печери. Тут нас чекав довгий тріп по чагарниках трави в людський зріст. Довелося кинути великі в кущах, щоб не тягати їх за собою.

Вийшли на координати печери. Її в цьому місці не виявилося. Була велика воронка в землі. Але самого вхідного отвору не знайшли. Вирішили, що вхід до печери замило землею. Надалі з'ясувалося, що координати у нас були трохи невірні. Але сумувати ніколи. заклали поряд скарб і в путь! Їхати-то ще далеко, а справа йде помітно до вечора.
Вийшли на координати печери Наступний пункт - річка Суенга . Там потрібно відвідати скарб і викупатися. А то вже почали просочуватися потім і репелентом від всяких літаючих комах, яких явно було в надлишку. Дорога хороша, і ці кілька кілометрів пролетіли непомітно.

річка зустріла нас приємною свіжістю і очищенням від пилу і бруду. Від неї ми їхали в ейфорії від вдало розпочатого подорожі, від простору навколо, від почуття свободи і непередаваного словами відчуття радості руху ....

Початок помітно сутеніти. Захід просто супер. Рука потягнулася за фотіком. О жах! Його немає! І тут я згадую, що акуратно склав його на березі Суенгі, коли купалися і фота. А потім ми так і поїхали. А він, бідний, залишився лежати на камінці.

Потрібно було б повернутися. Але від Суенгі ми вже приблизно годину крутили педалі. І майже весь час по затяжного Тягун вгору. Та й втома вже давалася взнаки. Сутінки густішали, а попереду ще залишалися кілометрів 30 до Маслянино і ще невідомо скільки до стоянки наших з наметом і їжею.

Коротше - зрадив я свого вірного друга фотоапарата, який довгі роки служив мені вірою і правдою. Дай Бог йому гарного нового господаря!

А ми рушили далі. У Маслянино в'їжджати не стали. Вирішили рухатися по прекрасній дорозі по правому березі Берди на Чупіна.

Десь на цьому відрізку ми і в'їхали в 16 июля ...

Їзда вночі на веліке- це щось Їзда вночі на веліке- це щось! Велике виріб китайських трудівників - світлодіодний ліхтарик! Він висить собі на ремінці на лобі, а руки вільні! З якої б дорозі ми не їхали, по асфальту або по путівцем, все прекрасно видно, де вибоїна, а де бруд. Заздалегідь помічаєш всяку живність, корів там або кішок, або їжачків. Їх очі примарно світяться в темряві.

Спочатку справи йшли просто здорово. Проскочили Чупіна. Трохи заблукали на виїзді, але все ж знайшли дорогу на Пайвіно. Потім вже за Пайвіно, довелося трохи поблукати в пошуках броду через Бердь.

Ну а на лівому березі почалися наші неприємності. Необхідно було знайти ґрунтовку і ломануться вниз за течією. Знайшли. З горем навпіл, трохи поблудити в темряві. Потім і зовсім почав марити. За ідеєю потрібно тупо їхати по цій дорозі якомога ближче до місця стоянки. Але на одному з перехресть чомусь вирішили, що права дорога правильніше. Вона, на жаль, сильно забрала вправо і в результаті ми виїхали до Берди і практично повністю повторили її вигини в даному місці. Але і це було б не страшно, якби дорога по якій ми їхали не пропала.

Спроба пробитися по азимуту закінчилася повним фіаско. Заблукали в болото, а далі й зовсім вперлися в невелику але глибоку річку. До стоянки по прямій залишалося близько двох кілометрів. Але довелося вибиратися і пробиватися по тому ж азимуту, але вже не до наших, а хоча б до дороги, по якій їхали спочатку. Не просто пробиватися безпосередньо, а обходячи болота і хащі чагарнику.

Поки ми з Пашею бродили по болотах, ніч закінчилася. Стало світати і на траву випала рясна роса. Якщо в болотах ми промочили ноги, то блукаючи по траві і кропиві, яка вимахнула вище голови, ми промокли повністю. Але це ж літо! Тепло, вже ясно, і мухи поки що не кусають. Вони прокинулися трохи пізніше, коли ми вже вибрелі на дорогу і помчали по просторах Маслянінского району.

Їхали, втім, не так вже й довго. Помітили стежинку через поля, що йде в потрібному нам напрямку. Вона привела нас на поганеньку, але проїжджу ґрунтовку. Там ми примудрилися на перехресті знову поїхати не туди. Повернулися. По дорозі потрапили на пасіку, де нас облаяв зграя з симпатичних білих щенят і їх мами. Мама, на щастя, виявилася на прив'язі, а ось щенята довго переслідували нас. Потім відстали.

А ми спочатку пиляли по дорозі, потім, побачивши, що дорога бере вліво, пішли по азимуту прямо через ліс. Залишалося вже зовсім трішечки!

Останній ривок, і ось він - табір . Хлопці тільки почали прокидатися. Уздовж наметів бродили сонні чергові. А тут ми. Оточені купою радісних мух. І переслідувані трьома веселими білими цуценятами ! Адже ось бестії. Не відстали, а йшли по сліду!

Це було трохи дивно, але після нічної подорожі зовсім не хотілося спати Це було трохи дивно, але після нічної подорожі зовсім не хотілося спати. Є хотілося, це так. Пити дуже хотілося. А ось сну - ні в одному оці. З їжею ж і питвом в таборі не було проблем. Ми з жадібністю накинулися на що залишився з учорашнього вечора шашлик. Його наготували стільки, що вистачило і нам і собакам.

А потім настав пароксизм достатку. І в цій блаженної млості ми вирішили дати відпочинок нашим утомленим тушкам і першу половину дня присвятити водного туризму . Це трішки не спортивно, але що зроблено, те зроблено. І, до речі, великі непогано вантажаться на байдарки!

Сплавлятися набагато легше, ніж їздити по пересіченій місцевості на велосипеді, постійно заїжджаючи куди-небудь в непотрібні місця, повертаючись в пошуках правильної дороги і знову заїжджаючи в черговий глухий кут. Тут головне не згоріти на пекучому сонці, яке мало того що світить зверху, ще і відбивається від води, намагаючись спалити ті місця, які взагалі-то не призначені для цього. І ще попа сильно втомлюється ....

Але ці труднощі нам байдуже. Ми з ними легко впоралися. І до обіду були біля собачого каменю . Поки готували цей самий обід, Паша встиг зганяти наверх відвідати скарб .

А потім була смачна і ситна їжа і черговий пароксизм достатку ...

А потім - знову в дорогу. І знову на великах. Але в цей раз обійшлося без екстриму. Ми просто вибралися на трасу між Ніконова і Кінтерепом і помчали по дорозі. Можна було доїхати до Березово і звідти згорнути по місцевим грунтовкам в сторону Берді і Соколиного каменя . Але це не для нас. Ми вирішили їхати вздовж річки, тому в Кінтерепе з'їхали з траси і покотили по лугах . Благо там теж є невеликі дороги. Місцеві кудись їздять на своїх автомобілях і мотоциклах.

Це звичайно додало вражень. По-перше, дорога не скрізь хороша, по-друге в районі ур. Баришево натрапили на невеликий ярок, що перетинає наш шлях - лівий майже пересохло приплив Берді - каменушка.

Дорога йшла кудись вліво, явно об'їжджаючи перешкоду. Ну а ми поперлися продираючись крізь кущі, піднімаючись через яр по поваленому дереву , Тягнучи на собі вірних велосипедів.

Зате вийшло коротше!

Потім вже в межах видимості Соколиного каменя я чомусь вирішив, що десь є дорога, що виводить прямо до вершини його. В результаті ми піднялися далеко від річки і весь час вгору, але від Соколиного каменя тільки віддалилися. Розгорнулися і швиденько скотившись з гірки повернулися до річки. Потім знову ж швиденько по дуже навіть непоганий грунтовці доїхали до підніжжя Соколиного каменя.

Наші байдарочники вже були на стоянці на піщаному пляжі на іншому березі. Ігор, побачивши нас, підігнав свою байдарку і ми завантажили туди великі. А самі полізли на Соколине .

вид звідти обладнаний . Бердь видно на багато кілометрів як вниз за течією, так і вгору. З усіма її вигинами, мілинами і перекатами. Красиво.

А ввечері був багаття і концерт. Влад з Сашком чудово зіграли на двох гітарах. Так душевненько у них виходило, що знову майже не спав ...

17 липня, провівши наших   байдарочників   , Ми рушили в бік села Верх-Іки 17 липня, провівши наших байдарочників , Ми рушили в бік села Верх-Іки. метою була печера Крохалёвская . Але цей день був зовсім «не мій». Почали позначатися безсонні ночі. Тяжко було крутити педалі. До того ж топографічні карти, вбиті в GPS вельми застаріли. Там де на них вказані дороги, там їх може і не бути, а виявитися може прекрасне поле льону або зарості берізки. Селища, ще живі на карті часто постають у вигляді руїн. А значить і немає вже доріг, що ведуть до них ...

Коротше, ми добре покрутилися по полях , Зробили пристойний гак, але все ж дісталися до Верх-Іков. До печери залишалося всього 8 км. Але і часу витрачено страшенно багато. І сил. А цю печеру ще потрібно знайти. Ну в загальному залишили ми Крохалёвскую печеру на потім ...

А вирішили зганяти до « Гроту на Берді «. Там планували перебратися на інший берег і таким чином дістатися до чергового місця стонякі Екватора. Але і тут вийшла фіаско. З траси пішли трохи рано. Шлях нам перегородив лог річки Піхтовка. Перебиратися через нього не хотілося. В результаті просто з'їздили до пляжики в районі «бухти Глибока». (Принаймні ми його так називаємо. Там дійсно глибоко, майже немає течії і прекрасний пляж). Викупалися. А ось перебиратися на інший берег тут немає сенсу. Глибоко. Але це не найгірше. Що ти будеш робити на крутому схилі, вкритому змішаним лісом, високою травою і буреломом? Ми звичайно круті хлопці, нам дороги не потрібні. Але всьому є міра.

Повернулися назад на трасу і рвонули до Новососедову. Там вибралися на стару дорогу вздовж річки Ік, яка колись вела до броду у Старососедово. Але тепер вона просто йде уздовж Іка до Берди. А ділянку далі покинутий і потихеньку заростає. Але їхати можна. А коли до стоянки залишалося по прямій метрів 800, ми знову просто згорнули в гущавину лісу і вивалилися на берег, уже практично не відбиваючись від купи мух і всяку іншу погань. Берег в цьому місці зарослий. Впритул до води варто змішаний ліс. Але Ігор все ж знайшов місце, де зміг припаркувати байдарку і евакуювати великі на інший берег. А ми з Пашею плюхнулися в воду і довго одмикали в благодатних водах Берді ....

А ввечері було   нагородження   учасників   змагань А ввечері було нагородження учасників змагань . Хлопці сьогодні влаштували масовий старт і з'ясовували, хто з них самий крутий байдарочники . Нас теж за щось нагородили ....

А потім смажили оладки і знову співали ... Спав мало ...

Але це вже не важливо. Останній день найкоротший і нудний. Від стоянки доїхали по грунтовці до Старососедово, а звідти - прямий шлях в Легостаева, де ми знову возз'єдналися з байдарочників і звідки відвіз нас ПАЗик назад в цивілізацію ...

Мерлин (Merlin)

Сериал Мерлин (Merlin) — это экранизация захватывающей книги о Короле Артуре, по легенде живший во времена магии и волшебства. Телеканал BBC постарался максимально передать атмосферу тех времён — идеально подобранные актеры, десятки сценаристов, работающих над адаптацией истории к кинематографу, потрясающие декорации и дорогостоящие костюмы и платья — всё это увлекает зрителя и позволяет прочувствовать историю былых времён..

Это лишь начало приключений юного Мерлина и принца Артура, чьи судьбы с этого момента будут крепко связаны. Впоследствии один из них станет самым могущественным и известным чародеем, другой — доблестным рыцарем и великим королем Альбиона…

Это удивительная история юного мага, который в впоследствии становится одним из самых могущественных и известных волшебников из тех, кто когда либо жил на земле…